poniedziałek, 23 lipca 2012

Hula hop - efekty, jak kręcić, czy to coś daje?

Dziś rozwieje wszystkie wasze wątpliwości związane z hula hop'em :) Jaka jest prawda, czy hula hop to dobry sposób na odchudzanie i pozbycie się boczków?


Ćwiczenia z hula hop to lekki i przyjemny sport, same korzyści bez potu i wysiłku! Pozwala ono uzyskać kobiece kształty, jak i troszkę się wyrzeźbić. Dzięki ćwiczeniom z hula hop wyszczuplimy talię, uda, pośladki, nabędziemy płaskiego brzuszka. Uzyskamy talię osy bez boczków. Do tego uelastycznimy skórę i spalimy zbędny tłuszczyk.

Jak i ile ćwiczyć, by efekty hula hop szybko zauważyć i pozostały jak najdłużej? Przede wszystkim musisz wybrać właściwe hula hop. Plastikowe i lekkie kółko, które znasz z dziecięcych zabaw to żadne hula hop. Efekty nie będą  zadowalające. Wybierz dość ciężkie koło najlepie 1.5-2 kg może posiadać wypustki - tzw. hula hop z masażerem. Dodatkową opcją jest znalezienie dziecięcego, ale dużego hula hop i wsypanie ryżu, kaszy czy żwiru żeby było ciężkie.


Osobiście, mimo że ma hula hop z wypustkami, nie działa ono na mnie jak na początku - po prostu już się do niego przyzwyczaiłam - więc wsypałam sobie do niego ryżu.


Z hula hop ćwicz dwa razy dziennie po ok. 20 minut. Zacznij jednak od kilku minut dziennie, aby uniknąć siniaków. Stopniowo wydłużaj kręcenie. Pamiętaj, że gdy koło jest ciężkie to nieprzyzwyczajone do niego ciało i skóra, zareaguje właśnie zasinieniem, otarciami jeśli przesadzisz z treningiem z hula hop. Efekty pojawią się szybko, już po 2 tygodniach.


Zaletą ćwiczeń z hula hop jest to, że możesz trenować prawie wszędzie, oglądając telewizję czy słuchając muzyki. Koniec z treningową nudą! Jeśli połączysz kręcenie hula hop z dietą, efety będą murowane.


Sześćdziesiąt minut kręcenia hula hoop to utrata około 250 kcal!


Poczytajcie też propozycje ćwiczeń: 

  • Piękne biodra – stań w lekkim rozkroku, stopy przyłóż w całości do ziemi. Nałóż hula hop, podtrzymując je w okolicy bioder i zacznij nim zataczać okręgi. Staraj się utrzymać hula hop w powietrzu jak najdłużej jesteś w stanie. 
  • Szczupła talia – pozostań w tej samej pozycji jak w ćwiczeniu na piękne biodra, jednak hula hop nakieruj na brzuch, zacznij kręcić nim kółka. Ćwiczenie wykonuj w rytm muzyki. 
  • Piękne ramiona – wyciągnij rękę na bok, powinna znajdować się w linii prostej na wysokości barku. Włóż hula hop na nadgarstek i zacznij zataczać nim kręgi. To samo ćwiczenie wykonuj na drugiej ręce.
  • Jędrne pośladki – połóż się na plecach, do hula hop włóż stopy i rozszerz je w ten sposób, aby dotykały one z dwóch stron obręczy. Staraj się utrzymać w takiej pozycji przez 15 sekund. Powtórz 6-7 razy ćwiczenie, przerywając je 15 sekundami odpoczynku.

Sama mogę zaświadczyć efektywność kręcenia! Pozbyłam się 2 cm w tali! :) Kręćcie jak najwięcej :)


Jak kręcić? Jest to dziecinnie proste, polecam wam TEN filmik po obejrzeniu go od razu załapałam o co chodzi :)






Korzystałam z:
www.nutrina.pl
www.ofeminin.pl
www.dietyitrening.eu


33 komentarze:

  1. Hula-hop to świetny sposób na wymodelowanie talii :) Jakiś czas temu hulałam codziennie, teraz zdarza mi się to tylko czasami przy oglądaniu serialu (w dniach gdy nie robię żadnych innych ćwiczeń, żeby mieć komfort psychiczny, że przynajmniej coś zrobiłam) :) Może się zmobilizuję do częstszego dobywania koła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja słucham muzyki jak kręcę, 1 piosenka kręcę w prawo, 2 piosenka kręcę w lewo :D

      Usuń
  2. nie mam nawet hulahop u siebie, ale juz po raz kolejny ktoś go poleca. nie wiem czy jest dobry na odchudzanie (porównujac 60 min jazdy na rowerze to ponad 600 kcal) ale na wyrzezbienie talii chyba fajny myk. spróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kcal się niewiele traci ale dla pięknej talii się opłaca poświęcić te 20 minut :)

      Usuń
  3. Chodzi mi po głowie ciągle kupienie hula hop i ciągle trafiam na wpisy o nim, oj, coraz bardziej chcę je kupić :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. HH z masażerem nie jest dobre. Droga do dyskopatii kręgosłupa bardzo krótka. Lepsze zwykłe i nasypać tam ryżu, żeby było cięższe, ale żadnych wypustek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różne chodzą opinie na ten temat :) Ja lubię nim kręcić, kręgosłup mnie nie boli wiec myślę że nie mam czym się martwić :)

      Usuń
    2. jeśli masz silne mięśnie kręgosłupa nic takiego Ci nie grozi. ponad to powinno sie wykonywać ćwiczenia na wzmocnienie mięśni kręgosłupa i brzucha by zachować równowagę myślę, że warto przeplatać je co 2 dzień z hh :)

      Usuń
  5. ja mam takie zwykłe lekkie, nasypie do niego czegoś ale najpier naucze ię nim kręcic, bo puki co to wiecej spale podnosząc je:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A można wiedzieć ile tego ryżu? Ja od dziecka mam wsypane pare szpilek żeby mi dzwoniło (łatwiej rytm złapać), ale to raczej cieżkie nie jest (3-4).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do swojego hula hop które i tak waży 1kg wsypałam 4 torebki :)
      Musisz osobiście dobrać ciężkość żeby przy kręceniu czuć napięte mięśnie, ale też nie przesadzić żeby nie odczuwać bólu :)

      Usuń
  7. Ja do swojego hula hop wlalam wody, zabezpieczylam laczenie tasma izolacyjna i jest ok ;D. Wczesniej nasypalam kaszy, ale ten dzwiek mnie po jakims czasie do szalu doprowadzal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam właśnie ryż nasypany i powoli już nie wytrzymuje, a jak dosypię do końca to będzie za ciężkie ;)

      Usuń
    2. ja mam piasek łaczenie mam zrobione na stałe klejem i taśmą. waży z 2 kg i efekty rewelacja. częściej jednak kręcę tym z masażem poprawia krążenie ;p

      Usuń
  8. Dziękuję za promocje mojego filmiku - widząc 79 wejść na youtube z tego bloga aż musiałam zobaczyć o co chodzi ;)
    Cieszę się, że instrukcje dają efekty :)
    Pozdrawiam - tatiana888

    OdpowiedzUsuń
  9. Aha - na miłość Boską - zedytuj notatkę, bo koło ważące ponad kilogram deformuje kręgosłup !!! Już samo kręcenie tylko w jedną stronę powoduje skręt kręgów a jak dodasz do tego koło tak absurdalnie ciężkie, to wychodzi masakra.
    500-600-700gram to waga optymalna. Kilogram, to absolutne maksimum.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam! ja wypatrzyłam hula hop 400 gram czy to nie za lekkie ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Hula- hop 1-2 kg daje efekty w postaci problemów z kręgosłupem, wiem co mówię. Tak jak już ktoś pisał- do 700 gram, moje ma ok. 700 i jest idealne, a co do spalania kalorii to też się nie zgodzę, bo owszem samo hula-hop nie sprawi, że zrzucimy raz, dwa, trzy zbętne kilogramy, ale dieta + hula-hop = świetne efekty, polecam, polecam, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  12. ja mam 0,5kg i mi wystarcza ja słyszałam że więcej niż 600 czy 700 nie może być ..

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny post, własnie zaczęłam kręcić hula hop i te porady oraz filmik na pewno się przydadzą ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam hul;a hop z wypustakami iod czasu do czasu kręcę :)
    a trzeba kręcić i w prawo i w lewo ? :P

    OdpowiedzUsuń
  15. ja właśnie nasypałam woreczek bo nie mam więcej, jutro muszę kupić :)
    a kilogram to będzie okej jak na początek? :)
    bo moje jest takie lekkie i chce żeby było cięższe :)

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja sobie dziś zakupiłam,czekam na kuriera i do dzieła.Mam nadzieje ze będą efekty.Pozdrawiam Wszystkich kręcących :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kręcę hula-hopem od długiego czasu i wychodzi mi to całkiem nieźle, efekty nie są rewelacyjne ale to wina braku regularności ćwiczeń. ostatnio zdiagnozowano u mnie dyskopatie kregosłupa odcinka szyjnego i rzeczywiście niekiedy odczuwam bóle w tym miejscu ale nie zawsze. mam w związku z tym pytanie czy takie ćwiczenia sa wskazane przy tego typu dolegliwościach? Pozdrawiam wszystkich zdyscyplinowanych.

    OdpowiedzUsuń
  18. Polecam to koło, dziewczyna jest zadowolona (nie tylko ona ;-] )

    http://www.sporti.pl/product-pol-18798-Kolo-Hula-Hop-Anion-1-Jinpoli-z-masazem-105cm.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja kręcę HH z wypustkami i za kazdym razem mam mega siniaki na brzuchu ale efekty naprawde mega super:) nie wiem w sumie czy to tylko od samego HH bo biegam na bieżni i robie troche brzuszków ale wszystko trwa max 40-50 minut

    OdpowiedzUsuń
  20. kobietki ważne żeby stopniowo zaczynać ,bo każda z nas ma inne miesnie kręgosłupa ja radzę zacząć od zwykłego hh ,potem coś dosypać a na końcu kupić z masażem. I ćwiczyć kręgosłup!

    OdpowiedzUsuń
  21. ja do swojego hh wlożyłam husteczki higieniczne- można w bezpieczny sposób dosypać ryżu nie skazując się na nieprzyjemny dźwięk :) hula hop to radość codziennego dnia! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja kręce codziennie po godzinie tyle ze w jedną stronę, bo w drugą stronę mi spada. Czy bd efekty jak bd kręciła w jedną stronę?

    OdpowiedzUsuń
  23. Hej :) Od dwóch dni kręcę kołem z masażerem, a dokładnie z kolcami. Czy takie koło przynosi identyczne efekty jak te z gładkim masażerem ?

    OdpowiedzUsuń